söndag 20 december 2009

Green Card my ass

hha fick ett samtal från USA om att jag ahde anmält mig till en green card lotteri (vilket stämmer). De e ty dom där pop upsen som dyker upp ibland om man surfar på utländska hemsidor.
I alla fall, hon ville ställa tre enkla frågor för att avgöra om jag var behörig att delta i den årliga tävlingen att vinna ett green card i U.S.A.

Fråga 1: Hur gammal är du? Svar: 20 år

Fråga 2: Är du född i Sverige? Svar: Nej, Peru

Fråga 3: Är någon av dina föreldrar födda i Sverige? Svar: Nej, Peru

- Då måste jag tyvääärr meddela att du inte är behörig att söka. Peru är inte ett av de godkända länderna på vår lista för tillfället.

- Ehh men jag bodde där i 5 minuter och flyttade sedan till Sverige. (Precis som Malin Åkerman, som vi i Sverige envisas med att kalla "våran") Jag ÄR svensk med borgare, mitt peruanska pass har till och med gott ut.

- Ja fast det som gäller är var du är född tyvärr, men du är välkommen att söka nästa år, have a nice day and marry x-mas!

Sjukt att mina systrar hade kunnat söka men inte jag typ :S, men men, vad är ett Green Card när man är en EU-member ;) take that fucking yankees!

hmm undrar vf jag äns sökte det från början? hmmmmm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar