torsdag 18 februari 2010

UP!

Vet inte om det är så att UP släpps på DVD idag men oj vad det snackades om den på radio idag. Jag klandrar inte recensenterna för o göra de, filmen är ju ett mästerverk. Jag vet att jag sagt tidigare i bloggen att Wall-E är ett av Disney's bästa under det senaste år tiondet men UP tar faktiskt över den tronen.
Värt att nämna är ju också att den är den andra animerade filmen någonsin att nomineras till en oscar för "bästa film" (utöver bästa animerade film) sedan "skönheten och odjuret". Nä, heja UP säger jag bara.
Nu har allt detta hyllandet gjort mig lite hungrig så jag går nog o tar en bit av foccasia brödet jag är så bra på o baka (H). Med er lämnar jag denna fantastiska videoklipp från själva filmen (bara filmmusiken i klippet förtjänar ett pris), inte ett öga kommer vara torrt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar